Ruduo – apmąstymų metas! Dažnai aplanko prisiminimai apie smagius vasaros nuotykius, keliones, saulėtas dienas, dažniau apima liūdesys ir depresinės nuotaikos.
Šiomis pandemijos dienomis dažniau kyla nerimas, pyktis nežinomybės ir bejėgiškumo jausmai. Kad visą tai ištverti, reikia mokėti valdyti stresines situacijas ir atrasti ramybę.
„Ąžuolyno“ progimnazijos mokiniai mokėsi šių streso valdymo įgūdžių kasmetiniame projekte „Gyvenimas – tai…“
Septintų klasių mokiniai kėlė sau klausimą, ką reiškia jiems gyvenimas, kada jie jaučiasi gyvybingi, kas svarbu ir reikšminga gyvenime. Ir bandė tai pavaizduoti piešiniuose.
Penktų ir pirmų klasių mokiniams vyko praktiniai užsiėmimai apie miego svarbą gerai psichologinei ir fizinei savijautai. Jie mokėsi relaksacijos pratimų, analizavo kokybiško miego taisykles.
Aštuntų klasių mokiniai klausėsi paskaitos apie liūdesio ir depresijos skirtumą. Kaip atpažinti pirmuosius depresijos požymius ir laiku kreiptis pagalbos. Atlikinėjo pažintinį depresijos testą.
Neformalaus būrelio „Psichologija ir aš: kūrybinės dirbtuvės“ dalyviams vyko kūrybiniai užsiėmimai. Jie buvo mokomi pastebėti gamtos grožį ir iš „rudens gerybių“ kūrė mandalas, suko rožes iš klevo lapų ir taip buvo mokomi užklupus neigiamiems jausmams išlieti juos kūryboje.
Projekto užbaigimą karūnavo prevencinis stendas – paroda „Gyvenimas – tai…“. Jame mokyklos bendruomenė galėjo pasiskaityti septintokų mintys apie gyvenimą, žymių rašytojų, aktorių, dailininkų ir pan. mintis apie gyvenimo prasmę, kaip neprarasti pozityvumą bet kokioje gyvenimo situacijoje, pasigrožėti penktokų integruotos psichologijos ir technologijos pamokos darbais „Daržovių pritaikymas mitybos pamokose ir meno terapijoje“
Parengė psichologė
Oksana Apanavičienė