Elektrėnų „ Ąžuolyno“ progimnazijoje vyko netradicinė muzikos kabinete integruota lietuvių kalbos – muzikos pamoka: „ Lietuvių kalbos tarmės. Žemaitiškos dainos“. Į ugdymo procesą mielai atvyko 2B klasės mokinio Simono Oro tėtis. Pamokos metu tėtis mokinius supažindino su jo gimtąja tarme – žemaičių. Vaikams sekė pasaką, supažindino su Žemaitijos regiono istorija, geografiniais objektais.
Veiklos tęstinumą vykdė mokytojo s- muzikos pedagogė D. Liubinienė ir pradinių klasių mokytoja – T. Basiukevičienė. Mokiniai susipažino su lietuvių tarmėmis, išsiaiškino pagrindinius tarmių skiriamuosius bruožus, pajautė kalbos skambėjimo grožį. Sužinojo, kad pirmąją išsamią lietuvių tarmių klasifikaciją paskelbė Antanas Baranauskas. Po teorinės apžvalgos pateikties, mokiniai aktyviai dalyvavo viktorinoje: „ Lietuvių kalbos tarmės“. Individuliai, poromis ir grupelėmis analizavo tekstą aukštaičių tarme. Kartu su muzikos mokytoja dainavo sutartinę žemaitiškai., klausėsi liaudies dainų, imitavo judesiais.
Viktorinos metu skaitė eilėraštį dzūkų kalba. Tarėsi, analizavo, kokia kalba skaitomos žinios, kokios tarmės pagrindu susiformavo bendrinė kalba. Pamokos metu dalyviai rodė žemaičių kalbos išmanymą, mokiniai spėjo žodžius pateiktomis tarmėmis. Vienas iš pamokos tikslų buvo parinkti žemaitiškiems, aukštaitiškiems, suvalkietiškiems, dzūkiškiems žodžiams literatūrinius žodžius ir atvirkščiai.
2B klasės ugdytiniai patyrė daug teigiamų emocijų žaisdami, atlikdami viktorinos užduotis, dainuodami, atlikdami ritminius pratimus, pajaučiant muzikos sąskambį bei grožį.
Dėkojame už aktyvumą Simono tėčiui, muzikos mokytojai D. Liubinienei.
Pradinių klasių mokytoja T. Basiukevičienė