4b klasės mokiniai spalio 24d. dalyvavo integruotoje dailės, muzikos ir psichologijos pamokoje „Komandinio darbo stiprinimas, nukreiptas į įvairių mokinių pažangą. Psichotipų įvairovė“.
Pamoka prasidėjo nuo smagios mokytojos Tatjanos pasiūlymo – mokiniai vieni kitiems sakė komplimentus. Nors kai kurie vaikai iš pradžių šiek tiek drovėjosi, šypsojosi netrukus visi ėmė drąsiau dalintis gražiais žodžiais. Ši patirtis priminė, kad kiekvienas klasėje yra matomas, vertinamas ir svarbus.
Toliau psichologė Oksana suskirstė mokinius į grupes. Kiekvienai jų reikėjo nupiešti bendrą klasės piešinį – „Rudens paveikslą“. Vaikai išsitraukė slaptas užduotis, ką turės pavaizduoti: vieni piešė medžius, kiti lapus, lietų, grybus, rudens vaisius. Mokiniai žinojo, kad norint, jog piešinys būtų vientisas, reikės susitarti dėl spalvų, vietos lape ir bendros kompozicijos, tačiau tuo pačiu turėjo išlaikyti paslaptį, ką tiksliai pieš kiekvienas.
Dirbdami vaikai lavino kūrybiškumą ir mokėsi bendradarbiauti – klausytis kitų nuomonės, gerbti draugų idėjas ir pastebėti, kaip skirtingos detalės susilieja į vieną bendrą kūrinį. Buvo malonu stebėti, kaip jie padeda vieni kitiems, siūlo patarimus, derina spalvas. Matėsi nuoširdus įsitraukimas – kiekvienas jautė, kad jo indėlis svarbus visai grupei.
Žinoma, netrūko ir jaudulio: kai kurie nerimavo, ar pavyks nupiešti voverę ar mergaitę baloje. Tačiau, kai viskas išėjo, džiaugsmas ir pasididžiavimas buvo akivaizdūs.
Klausydamiesi Antonio Vivaldi kūrinio „Metų laikai“, mokiniai bandė atspėti, kurios grupės piešinys labiausiai atitinka girdimus garsus. Muzika padėjo įsijausti į rudens nuotaiką – vieni joje pajuto ramybę, kiti – lengvą liūdesį, o kai kam ji sukėlė net juoką. Pamažu paveikslas virto spalvingu, gyvu ir labai asmenišku visos klasės darbu.
Pamokos pabaigoje vyko aptarimas. Vaikai dalinosi įspūdžiais: dauguma sakė, kad buvo įdomu pamatyti, kaip iš daugybės atskirų detalių, objektų gimsta vienas bendras paveikslas. Kiti džiaugėsi galėję padėti draugui, o kai kas prisipažino, kad iš pradžių buvo sunku susitarti, bet pasikalbėjus viskas išsisprendė. Daug mokinių pabrėžė, kad svarbiausia šiame darbe buvo kantrybė, pagarba ir kūrybiškumas.
Galutinis rezultatas parodė, kad kai mokiniai dirba kartu ir prisiima atsakomybę už bendrą kūrinį, gimsta ne tik paveikslas. Gimsta bendrumo jausmas, pasitikėjimas vieni kitais ir supratimas, kad kiekvienas yra reikalingas. „Rudens paveikslas“ tapo gražiu 4b klasės bendrystės ir kūrybinės raiškos simboliu.
Psichologė Oksana ir mokytoja Tatjana












