Gamtos mokslų būrelio „Gamtos laboratorija“ mokiniai šiais mokslo metais vykdė ilgalaikį STEAM projektą, kurio tikslas buvo ištirti, kaip skirtingos augimo sąlygos veikia Gvazdikinio serenčiaus augalų vystymąsi. Mokiniai pasirinko du kintamuosius – trąšų rūšį (organines ir neorganines) bei augimo aplinką (šiltnamis ir kambario temperatūra).
Tyrimo metu paaiškėjo netikėtų dalykų. Nors šiltnamyje augę serenčiai išaugo įspūdingo dydžio, jie beveik nežydėjo. Tuo tarpu kambaryje auginti augalai buvo žemesni, bet sukrovė daug daugiau pumpurų ir žiedų. Geriausią žydėjimą pademonstravo kalio chloridu ir biohumusu tręštos grupės.
Pasibaigus tyrimui, mokiniai apibendrino rezultatus, o gražiausius žiedus turintys serenčiai buvo perkelti į vazonus ir papuošė mokyklos vidinį kiemelį. Dabar jie džiugins visus bendruomenės narius savo žiedais iki pat šalnų.
Šis projektas ne tik padėjo mokiniams gilinti gamtos mokslų žinias ir ugdyti tyrimų gebėjimus, bet ir parodė, kaip įdomu bei prasminga yra stebėti gamtą, eksperimentuoti ir ieškoti atsakymų į rūpimus klausimus. Tai puikus pavyzdys, kaip mokslas gali žydėti ne tik laboratorijose, bet ir mūsų mokyklos kieme.
Gamtos mokslų mokytoja
Kristina Stankevičienė