Per gamtos mokslų pamokas mūsų mokyklos 6 ir 7 klasių mokiniai vykdė dviejų mėnesių trukmės STEAM projektą „Paprastojo ąžuolo sėklų dygimo ir augimo priklausomybė nuo šaknų pasiskirstymo erdvėje“. Šio tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, kokioje talpoje – aukštoje ir siauroje ar žemoje, bet platesnėje – ąžuoliukams geriau augti.
Mokiniai pasodino giles į dvi skirtingas talpų rūšis ir augino jas tokį pat laiką vienodomis sąlygomis. Stebėjimas truko du mėnesius. Užaugo 10 ąžuoliukų. Projekto pabaigoje mokiniai matavo: ūglių aukštį, lapų skaičių, jų ilgį ir plotį. Pastebėta, kad kai kuriuos daigus paveikė miltligės sukėlėjas – tai leido mokiniams susipažinti ir su augalų ligomis.
Rezultatai parodė aiškią tendenciją – ąžuoliukai geriau augo aukštose talpose, kur jų šaknys turėjo daugiau vietos skverbtis gilyn. Tokiose sąlygose daigai buvo aukštesni, stipresni, su daugiau ir didesnių lapų. Tai leidžia daryti išvadą, kad gilios šaknys, kuriomis pasižymi ąžuolai, geriausiai formuojasi turėdamos daugiau vertikalios erdvės.
Pasibaigus tyrimui, mokiniai ne tik išmoko taikyti gamtamokslinį tyrimo metodą, bet ir įgijo supratimo apie augalų augimo sąlygas bei gamtos procesus. O svarbiausia – mūsų dešimt mažųjų ąžuoliukų netrukus iškeliaus į mišką, kur tęs savo kelionę jau kaip tikri medžiai. Šis projektas prisidėjo ne tik prie mokinių gamtamokslinių kompetencijų ugdymo, bet ir prie aplinkos puoselėjimo, bei išsaugojimo.
Biologijos chemijos mokytoja
Kristina Stankevičienė