Gruodžio 20 dieną 6c klasė turėjo netradicinę pamoką, kurioje nagrinėjo įvairias žemės uolienas, naudingąsias iškasenas, jų panaudojimą, pabandė atpažinti iškasenas pagal garsą, po to susipažino vizualiai. Pabaigoje iš spalvoto smėlio pasidarė sau dekoratyvinę puokštę – tai dar vienas smėlio panaudojimo būdas. Dėkojame Audronei Grigorjevienei, pravedusiai pamoką pagal kultūros paso užsakymą.
Klasės auklėtoja Lina Alimienė
Tai ant ko gi mes vaikštome? Taip, teisingas atsakymas – ant žemės, žolės. O ten – požeminis pasaulis, pilnas naudingųjų iškasenų. Apie tai mums papasakojo atvykusi lektorė (A. Grigorjevienė) paskaitoje ,,Tolimas požeminis pasaulis“. Edukacijos pradžioje mums išdalino lapus, kuriuos turėjome užpildyti. Mums taip pat pasakė, kad smegenys mėgsta paslėpti informaciją! Pavyzdžiui, anksčiau aš žinojau daugiau informacijos apie kažką, bet dabar prisimenu tik dalį. Mokytoja mums pasakojo istoriją, taip lengviau prisiminti, ką pamiršai. Paprastas pavyzdys – vasarą mes važiuojame prie jūros ieškoti gintaro, o kai neužtenka kuro, reikia jo įsipilti. Iš ko jis ,,padarytas“? Aišku, kad iš naftos. Taigi, kiek pavyko prisiminti, tiek ir rašėme, o pasitikrinant atsakymus mums plačiau apie tai papasakojo.
Vėliau reikėjo paimti padėklus su puodeliais. Mes turėjome nematydami, tik girdėdami, atspėti, kokia iškasena ten paslėpta. Taip, man nepavyko visų atspėti, bet kai tikrinomės žinias, galėjome daugiau apie tai sužinoti. Tai tokia buvo pirmoji edukacijos dalis.
Toliau buvo dar įdomiau, nes reikėjo atlikti kūrybinį darbą. Manau, daugeliui tai labiausiai patiko. Ir vėl reikėjo pasiimti dėžes, kuriose buvo stiklinės, netikros gėlės ir augalai, papuošimai ir spalvotas smėlis. Lektorė mums papasakojo apie kai kurias floristikos gudrybes, apie tai, kas yra floristinė kempinė ir kaip derinti spalvas, kurti kompozicijas. Įvardino smėlio pilstymo būdus. Įdomu tai, kad visų darbai buvo atlikti skirtingai. Net dirbtinis intelektas negalėtų suskaičiuoti, kiek yra galimybių derinti smėlio atspalvius. Mes pilstėme smėlį, derinome gėles, spalvas, komponavome, kitaip sakant, kūrėme savo kompozicijas. Yra būdas, kaip padaryti smėlio varveklius – tiesiog reikia supilti smėlį į norimą vietą ir pamaišyti pagaliuku. Visiems vaikams pavyko nuostabios kompozicijos, visiems labai patiko. Buvo naudinga ir įdomu.
Viktorija Šablinskaja 6c